Catalogue de la bibliothèque

Mon panier

The left-behind parents' view of the parental abduction experience [electronic resource] : its characteristics and effect on the Canadian victims / by Marlene L. Dalley.

Cette page Web a été archivée dans le Web

L’information dont il est indiqué qu’elle est archivée est fournie à des fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elle n’est pas assujettie aux normes Web du gouvernement du Canada et elle n’a pas été modifiée ou mise à jour depuis son archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec nous.

Localisation

Recherches policières canadienne

Ressource

Livres électroniques

Titre alternatif

L'avis des parents délaissés sur l'expérience d'abduction parentale : ces caractéristiques et ses effets sur les victimes canadiennes.

Auteurs

Description

1 online resource (60 p.)

Note

Issued also in French under title: L'avis des parents délaissés sur l'expérience d'abduction parentale : ces caractéristiques et ses effets sur les victimes canadiennes.

Résumé

The purpose of this descriptive study was to determine the characteristics of, including the financial difficulties experienced by the searching the trauma experienced by the abducted child. This study found that over half the couples were separated or divorced when was abducted. Prior to the abduction, over half the child victims had a relationship with the abductor than did the left-behind parent, who rated as poor.

Sujet

Accès en ligne

Contenu

1. Introduction – 2. Background – 3. Scope of the problem – 4. Review of the Literature – 4.1. Effect on the child – 5. Purpose of the study – 6. Analysis – 6.1. Abduction incident characteristics – 6.2. Reunification characteristics – 6.3. Frustrations with recovery – 6.4. Satisfaction with related services – 6.5. Financial cost to the left-behind parent – 6.6. Financial support services – 6.7. Impact on the child – 7. Discussion – 8. Conclusion – Appendix 1. Perceptions of harm suffered by the child – Appendix 2. Perceptions of the child’s adjustment.

Date de modification :