Catalogue canadien de recherches policières

A study of factors impacting Ontario police participation in higher education / by Gianfranco Frank Trovato.

Cette page Web a été archivée dans le Web

L’information dont il est indiqué qu’elle est archivée est fournie à des fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elle n’est pas assujettie aux normes Web du gouvernement du Canada et elle n’a pas été modifiée ou mise à jour depuis son archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec nous.

Localisation

Recherches policières canadienne

Ressource

Livres électroniques

Auteurs

Publié

Bibliographie

Includes bibliographical references.

Description

1 online resource (xiv, 291 pages)

Note

Thesis (Ph.D.)--University of Toronto, 2008.

Résumé

This thesis presents the results and discusses the implications of research undertaken in the province of Ontario, Canada, to determine factors impacting police participation in higher education. The study involved 1150 respondents working in 20 different police services in Ontario. Drawing on previous studies relating to adult education theory, key personal and professional characteristic factors of the adult learner involved in educational environments were examined. The study also examined six common clusters of factors identified as financial, convenience, social support, institutional culture, goal congruence and job relevance, that provided information on why police attain, do not attain, or are unable to attain higher education goals.

Sujet

Accès en ligne

Date de modification :