Catalogue canadien de recherches policières

Cognitive-behavioral interventions for preventing youth gang violence involvement for children and young people (7-16) / Herrick Fisher, Paul Montgomery, Frances Gardner.

Cette page Web a été archivée dans le Web

L’information dont il est indiqué qu’elle est archivée est fournie à des fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elle n’est pas assujettie aux normes Web du gouvernement du Canada et elle n’a pas été modifiée ou mise à jour depuis son archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec nous.

Localisation

Recherches policières canadienne

Ressource

Livres électroniques

Auteurs

Publié

Bibliographie

Includes bibliographical references (pages 16-24).

Description

1 online resource (35 pages)

Note

Author(s) affiliated with: The Centre for Evidence-Based Intervention, University of Oxford.

Résumé

"Many studies document a robust and consistent relationship between gang membership and elevated delinquency, with gang members disproportionately involved in crime compared to non-gang peers. Research also indicates that both delinquent youth and youth who join gangs often show a wide range of deficient or distorted social-cognitive processes compared to non-delinquent peers. Cognitive-behavioural interventions are designed to address cognitive deficits in order to reduce maladaptive or dysfunctional behaviour, and studies have documented their positive impact on a number of behavioural and psychological disorders among children and youth."--Page 3.

Sujet

Accès en ligne

Collection

Campbell systematic reviews (The Campbell Collaboration), 1891-1803 ; 2008:7.

Date de modification :